A szalon sikeréhez vezető út? Vagy ez csak egy üres szóbeszéd?
A Web korszakát éljük – az az időszak, amikor az internetezők nemcsak fogyasztani akarnak információt, hanem létrehozói is szeretnének lenni.
Szeretnénk nemcsak elolvasni, mit kínálnak nekünk az weboldal tulajdonosok, hanem kifejteni véleményünket, megmutatni, mire vagyunk képesek.
Kommunikálni akarunk, azt akarjuk, hogy észre vegyenek megbecsüljenek, jóváhagyjanak. És ennek a közösségi hálózaton van a legegyszerűbb módja.
A közösségi oldalak népszerűsége az internetezők körében az elmúlt egy-két évben többszörösére nőtt.
A közösségi hálózatok pusztán az osztálytársak keresésének és a kommunikációs forrásnak köszönhetően sokak számára szinte életformává nőttek.
És ha valahol van olyan hely, ahol az emberek szabad akaratukból összegyűlnek, sőt őszintén beszélnek magukról, örömeikről és bánatukról, akkor a marketingesek egyszerűen kötelesek használni ezt az eszközt az üzleti áruk-szolgáltatások népszerűsítésére!
Kezdjük… a definíciókkal.
Közösségi hálózat – interaktív többfelhasználós weboldal, amelynek tartalmát maguk a hálózat tagjai töltik ki. Az oldal egy automatizált közösségi környezet, amely lehetővé teszi a kommunikációt a felhasználók egy csoportjával, akiket közös érdeklődés köt össze(Wikipédia).
Ha körülnézel, láthatod, hogy az internetezők többsége egy vagy több közösségi hálózaton regisztrált, és a magyar felhasználók közösségi oldalakon eltöltött ideje folyamatosan növekszik (még annak ellenére is, hogy sok cég tiltja a közösségi oldalak látogatásának lehetőségét a hálózati oldalakkal munkaidőben).
Miért történik ez, és hogyan lehet használni ezt az erős trendet a szépségszalonban?

Először is meg kell érteni a közösségi hálózat működésének alapelveit. Ezt szépen leírja Clara Shih The Facebook Age című könyve. Aki a közösségi hálózatokkal akar dolgozni az üzleti élet érdekében, annak érdemes elolvasnia.
Röviden: minden társadalomban élő ember széles körrel kommunikál. Egyes emberekkel a kapcsolatok erősebbek és/vagy állandóak, másokkal gyengék és/vagy időszakosak.
De még a legelvetemültebb embernek is van egy bizonyos ismeretségi köre.
Az internetes közösségi hálózat lehetővé teszi ennek a kapcsolati körnek a fenntartását és bővítését, néha teljesen ismeretlen (eleinte) emberek bevonásával.
1. Társadalmi gráf
Az internet előtti időkben egy egyszerű ember csak azokkal tudott kommunikálni, akik közvetlenül mellette éltek. Természetesen volt posta, telefon, de ezek a kommunikációs módszerek nem voltak olyan interaktívak és gyorsak, mint az internet.
Most már bármelyik felhasználó barátkozhat-kommunikálhat-levelezhet több emberrel, ami nagyon gyors információterjesztéshez vezet, és kiválóan ízesítve az adó érzelmeivel. Ez a közösségi hálózatok fő ereje!
Emlékezz a barátaiddal vagy rokonaiddal folytatott beszélgetésekre, amikor tanácsoltak valamit.
Ne feledd, mennyivel nőtt személyes hűséged egy termékhez, szolgáltatáshoz, márkához, vagy csak egy személyhez, ha olyan személy ajánlotta őket, aki törődik veled.
Így működik az emberi természet: ha valamiről számodra fontos emberek jót beszélnek, akkor ez a valami többletértékre tesz szert a szemünkben, és fordítva, ha a rokonok szidnak valamit, azonnal óvakodni kezdünk.
A közösségi hálózat továbbfejlesztett, nagy sebességű szájreklám, és mindenki tudja, hogy a szájról szájra történő közvetítés az egyik leghatékonyabb módja a szépségszalonok népszerűsítésének. Meg kell érteni, hogyan kell használni ezt a „csodálatos” eszközt.
Azt a tudományt, amely a közösségi hálózatokat kutatja és tudja, hogyan dolgozz velük, a Social Media Marketing, rövidítve SMM. Ezen a területen dolgozó szakemberek így hívják – SMM-specialisták.
Statisztika

A https://professionalbeauty portál által végzett tanulmány eredményei szerint a magyar felhasználók nagyon aktívabbak a közösségi hálózatokon:
- A magyar internetfelhasználók 85-90%-ának van fiókja a közösségi hálózatokon;
- 48-50%-uk havi 5-10 órát tölt el a social media felületein;
- 25% – 20 óránál többet is;
- 24%-a szerint a közösségi médiában talált információk befolyásolták vásárlási döntésüket.
A magyar internetezők több mint 45%-a úgy gondolja, hogy a közösségi hálózatok összehozzák az embereket.
Sokan elismerik, hogy a közösségi hálózatok elmossák az offline kommunikációban meglévő határokat.
Magyarország legnépszerűbb közösségi hálózata a Facebook és az Instagram, TikTok.
Minden közösségi hálózatnak más a közönsége, amely használja. Ezt nagyon fontos megérteni a szépségszalon promóciós stratégiájának kiválasztásakor.
A hálózat célközönségének meg kell egyeznie a szalon közönségével. Ha ezt nem veszed figyelembe, időt és pénzt is veszíthetsz.
Fontos, hogy ne vesztegessük az időt!
Egyre több marketing szakértő állítja, hogy a közösségi hálózatok „megölnek” minden más, általunk megszokott szolgáltatást: e-mailt, álláskereső oldalakat, online áruházakat, társkereső oldalakat, vállalati oldalakat és egyebeket.
Egyesek úgy vélik, hogy hamarosan az internetfelhasználók tevékenysége csak a közösségi hálózatokon történik.
Ezzel az állítással egyetérthetsz, vitatkozhatsz, nem veheted esetleg figyelembe, de a következő kettő-négy évben a közösségi hálózatok erősödni fognak, és az internetes marketingszakemberek felhasználási módjai is bővülni fognak.
A lényeg, hogy ne hagyd ki ezt a lehetőséget!
Nagyon fontos megérteni, hogy bármely versenytársad bármelyik pillanatban drámaian növelheti aktivitását a közösségi hálózatokban, és ezzel megnyerheti az ügyfélért folytatott harcot.
Sőt, most, amikor még nem mindenki számára világosak a közösségi oldalakon történő promóció módszerei, és nem sokan merik alkalmazni őket az üzleti életben, remek lehetőség nyílik az elsők közé kerülni!
Paradicsom az eladónak!
Koncentráljunk arra, hogyan lehet a szalonban szolgáltatást értékesíteni egy már belépett potenciális ügyfélnek, vagy egy újdonságot bemutatni egy törzsvásárlónak.
Az ember belép a szalonba, és az értékesítésért felelős munkatársak azonnal értékelik a látogatót: hány éves, milyen hangulatban van, milyen társadalmi státuszt foglal el.
A beszélgetés során egy ügyes eladó megismeri a potenciális ügyfél érdeklődését, vágyait, félelmeit.
És csak ezután fogja felajánlani pontosan azt, ami érdekelheti. Ez a siker kulcsa. A közösségi hálózatokon az emberek önként beszélnek magukról, érdeklődésükről, munkájukról és bevételeikről.
Egy SMM-szakember otthonról (vagy munkahelyről) el nem hagyva, érdeklődési körnek megfelelően kínálja az embernek azt, amire szüksége van!
Akcióterv
Tehát, ha alapvető döntést hozol a szépségszalon közösségi hálózatokban való jelenlétről, akkor a következő lépéseket kell megtenni:
1. Határozd meg a célt és a promóciós stratégiát; határozd meg, hogy a szalon mely közösségi hálózatokat használja.
Nagyon fontos megérteni, miért van szüksége a szalonnak a közösségi hálózatokon történő promócióra. A modern szakirodalomban elegendő számú leírás található a promóciós célokról:
- az ügyfelek tájékoztatása;
- kommunikáció az ügyfelekkel;
- kép létrehozása és kezelése;
- potenciális ügyfelek áramlásának generálása a szalon webhelyére;
- az ügyfelek bevonása a szolgáltatások és termékek használatába;
- szalonhoz hű közösségek kialakitása.
A gyakorlat azt mutatja, hogy ma a szépségszalon közösségi hálózatokban való jelenlétének fő célja a meglévő ügyfelekkel való együttműködés.
Ha a megszokott internetes marketingeszközök (keresőoptimalizálás, kontextuális vagy egyéb reklámozás stb.) használatakor nagyobb mértékben vonzanak új ügyfeleket a szépségszalon oldala, akkor gyakorlatilag az egyetlen lehetőség a törzsvásárlókkal való kapcsolattartásra. hogy dolgozz velük a közösségi hálózatokon.
És ha figyelembe vesszük, hogy egy szépségszalon ügyfelei szinte naponta felkeresnek egy vagy több közösségi hálózatot, akkor az ügyfelekkel való kapcsolattartás állandó lehet.
Nem ez az álma bármelyik szépségszalon tulajdonosnak – hogy azonnal értesüljön új termékekről, kedvezményekről, akciókról?
2. Válassz olyan mutatókat, amelyek mérik a promóció hatékonyságát és a mérések gyakoriságát.
Annak ellenére, hogy az SMM módszerek napról napra fejlődnek, nincs olyan sok egyszerű, érthető mutató, amely átláthatóan megmutatná a közösségi hálózatok használatának eredményét.
És el kell ismernünk, hogy a közösségi hálózatokból érkező ügyfelek számának nyomon követése még nehezebb. Ennek ellenére mérhető (abszolút és relatív mutatók is):
- az oldalcsoporthoz tartozó barátok száma;
- a szalon által a csoportban közzétett információkhoz fűzött megjegyzések gyakorisága; ezeknek a megjegyzéseknek az érzelmi hangja;
- a közösségi hálózatokról a szalon webhelyére történő átmenetek száma;
- a szalonbejegyzések pozitív értékeléseinek száma (például Like);
- az oldalcsoportban lévő üzenetek újra küldésének száma.
3. Döntse el a művészt.
A közösségi hálózatokon való munka azt sugallja, hogy egy személy (vagy csapat) naponta legalább 3-5 órát áldoz erre a tevékenységre. Ennyi idő kell először a közönség összegyűjtéséhez, majd az érdeklődés folyamatos fenntartásához.
Ezenkívül a közösségi hálózatokkal való munka első kézzelfogható eredményei legkorábban 2-3 hónappal a munka megkezdése után jelenhetnek meg.
Társadalmi tevékenységet maga a tulajdonos, vagy egy szépségszalon alkalmazottja, vagy akár egy szabadúszó marketinges is végezhet.
Ha a szalon SMM ügynökséget alkalmaz:
- fel kell készülnöd a meglehetősen nagy költségekre, az SMM messze nem egy olcsó szolgáltatás;
- nagyon világosan előre meg kell határozni azokat a mutatókat, amelyek lehetővé teszik a szépségszalon számára a promóciós folyamat ellenőrzését;
Ha az SMM rendezvényeket a szalon alkalmazottja tartja:
- kívánatos, hogy erre a tevékenységre külön személyt vegyél fel, és ne az adminisztrátorok vagy dolgozók feladatai közé sorold;
- feltétlenül dolgozz ki egy promóciós stratégiát; stratégiai tervezéshez használhatsz egy professzionális ügynökség szolgáltatásait, amely lépésről lépésre kidolgozza a szalon népszerűsítésének tervet, kiválasztja a szalon számára legmegfelelőbb közösségi hálózatokat, és utasítja a felelős alkalmazottat, hogy mit és hogyan tegyen; a jövőben tanácsért fordulhatsz az ügynökséghez. Természetesen az ilyen jellegű szolgáltatások fizetősek, de az elköltött pénz megtérül, mert a szalon nem vesztegeti az időt a próbálkozásra;
- ne felejtsd el meghatározni a munkavállalói teljesítmény-ellenőrzés mutatóit sem.
4. Készíts promóciós tervet a választott stratégiának megfelelően.
Mit tehet egy szalon, hogy reklámozza magát egy közösségi oldalon?
- Hozz létre egy csoportot, amelybe mindenki írhat, aki csatlakozik.
A csoport hasonló gondolkodású emberek társulása, olyan emberek, akik szenvedélyesen rajonganak egy ötletért. Ennek a stratégiának az alkalmazásához olyan témát kell kitalálni, amit a szalon fejleszthet.
A csoportban olyan témák dominálnak, amelyek csak közvetve vonatkozhatnak a szalonra. A szalon ebben az esetben csak ennek vagy annak a beszélgetésnek a kezdeményezője. Ez a megközelítés lehetővé teszi, hogy gyorsan összegyűjtsön egy közösséget, de egy adott szalon iránti hűség fenntartása közöttük nem könnyű feladat.
- Hozzon létre egy vállalati oldalt egy szépségszalon számára.
A csoportoktól eltérően a szalonoldalt csak az oldaladminisztrátorok tartják karban. A közösséget úgy alakítják ki, hogy a közösségi oldal tagjait meghívják az oldalra. A felhasználók csak meghívást követően vehetnek részt a beszélgetésben. Ez a megközelítés meglehetősen egyszerűvé teszi a megbeszélések irányának szabályozását.
- Készíts közösségi média kampányokat
Ez a legegyszerűbb promóciós terv az előkészítés szempontjából. Ennek megvalósításához nem szükséges közösség a hálózaton. A hirdetés olyan hirdetések megjelenítését jelenti, amelyek közvetlenül a szalon webhelyére irányítják az embereket.
A közösségi hálózatokon való hirdetés ereje abban rejlik, hogy a szalon egy nagyon specifikus közönség számára hirdetheti magát, például 23 és 43 év közötti, Magyarországon élő, felsőoktatási intézményben végzett, divat és szépség iránt érdeklődő, utazó nők számára (Pl;) . Olyan hirdetést készíthetsz, amely maximális pontossággal éri el a célközönségedet.
5. Végezz rendszeres csoportmunkát.

Tehát létrejött a csoport vagy az oldal. Most mi van? Miről beszéljünk?
A közösségi hálózatokon való népszerűsítés során a legfontosabb annak megértése, hogy annak érdekében, hogy a szalonban ügyfelek formájában eredményt érj el.
Meglehetősen nagy erőfeszítést kell tenned, vagyis mielőtt figyelmet fordítasz a szalonra, folyamatosan érdekes tartalmat kell készítened, embereket kell vonzanod a beszélgetésbe, versenyeket kell szervezni, eseményeket kell tartani (virtuális és valós egyaránt).
Először is embereket kell toborozni a csoportba. Mindenekelőtt a szalon minden alkalmazottját, az alkalmazottak barátait hívják meg, akik elkezdik megvitatni a szalon szolgáltatásaival kapcsolatos kérdéseket, valamint absztrakt témákat.
Nagyon hasznos a rendszeres ügyfelek felkutatása és meghívása a csoportba. Ezt megteheted úgy, hogy megkéred őket, hogy menjenek a szalon oldalára egy közösségi hálózaton, vagy keresd meg őket e-mail címek alapján.
Folyamatosan a szalonhoz lojális embereket kell toborozni, a csoportnak növekednie kell, meg kell szereznie a résztvevők kritikus tömegét. A résztvevők kritikus tömege a barátok száma, amely biztosítja az állandó aktivitást a csoportban.
A gyakorlat azt mutatja, hogy 1000 baráttal a csoport már meglehetősen aktív életet élhet.
Meg kell jegyezni, hogy egy bizonyos ponton a csoport magától kezd növekedni, ha érdekes a tartalom és izgalmas beszélgetések zajlanak. Ezt a közösségi hálózat egy olyan tulajdonsága biztosítja, amely abból áll, hogy egy csoporttag cselekedeteit minden barátjához továbbítják.
Például; ha Krisztiánnak 200 barátja van, a Kedvenc Szépségszalon csoportban van, ahol aktívan részt vesz a mezoterápiával kapcsolatos kérdések megvitatásában, akkor nagy valószínűséggel 200 barátja többsége automatikusan értesítést kap arról, hogy Krisztián kedveli a Kedvenc szépségszalont.
És mindenki tisztában van vele, hogy meglehetősen nagy a valószínűsége annak, hogy érdeklődni kezd valami iránt, ami érdekes a barátok számára.
És mikor jönnek a kliensek a szalonba?

Mint látható, minden remek: trendi a közösségi oldalak használata, sokan vannak ott, mindenki szeretne kommunikálni, de hol vannak a kliensek a szalonban? Mikor fognak szalon szolgáltatásokat vásárolni kedvenc közösségi hálózatukról, és nem csak „beszélni beszélni”?
Itt van a legnehezebb kérdés.
A közösségi hálózatok szépségszalon népszerűsítésének eredménye nem várható azonnal. Sőt, egyáltalán nem lesz eredmény, ha a szalon tevékenysége elégtelen vagy rendszertelen, és a csoportban vagy az oldalon közzétett tartalom nem érdekes.
A közösségi hálózat egy módja annak, hogy az ember lelkébe kerülj, de rendkívül nehéz megjósolni, hogy mikor fog emlékezni a szalonra, mikor megy és vásárol egy szolgáltatást.
Ezenkívül nagyon kevés olyan szakember van, aki kompetensen tud dolgozni a közösségi hálózatokkal Magyarországon.
Mit kell tenni? Nem tudsz megszabadulni ettől az eszköztől? NEM! Nem tagadhatod meg azt, ami olyan fontos a szalon potenciális ügyfelei számára.
De neked kell:
- tanulmányozd a célközönség számára megfelelő közösségi hálózatokat;
- hasonló csoportokat, oldalakat találni, követni fejlődésük dinamikáját, viselkedési árnyalatait;
- csoport vagy szalon oldal létrehozása;
- megtanulni egy csoporttal dolgozni, eleinte csak szalonhíreket publikálni, kollégákat, barátokat, törzsvásárlókat hívni rá;
- ne számíts azonnali eredményre, hanem legyél türelmes és HASZNOS az emberek számára.
Vagyis, ha most nem szállsz fel egy induló vonatra, akkor holnap maradhatsz a peronon!
Amennyiben segítségre lenne szükséged szalonod népszerűsítésében, az alábbi oldalak meglátogatását javasoljuk:
www.szepsegszalon-marketing.hu
www.professionalbeauty.hu
www.bakokrisztian.hu
www.kreativinas.hu
alakformálás Bőrápolás depresszió dietetikus divat diéta Egészség elhízás esküvő fogyás házasság Kavitációs kezelés Kozmetika Könyvelés Köröm lapostető Marketing Meddőség Medivine Medivine sebészet menyasszony mezőgazdaság Méhpempő műtét plasztikai sebészet pályázat párkapcsolat ruha savas hámlasztás sebészet szalon szemhéjplasztika Szolárium Szoláriumozás Szépség szépségszalon Szépségápolás tető ThetaHealing Vályogház felújítása Zsírbontó kezelések Ételallergia Újrakönyvelés árnyékolástechnika építőipar
2 Comments on “Szépségszalon a közösségi oldalakon”